ARNAVUTKÖY FATİH İLKOKULU AVRUPAYA AÇILAN KAPI
( LET´S PLAY AND LEARN TOGETHER)
Evet eğitimi yine Avrupa Birliği ülkeleriyle buluşturduk. Arnavutköy Fatihİlkokuluolarak öğretmenlerimizin üstün gayret ve çabalarıyla Avrupa birliği Ulusal Ajansın Desteklediği KA219 Erasmus+ Projesini okulumuzda ikinci kez yapmanın gururu ve sevinci içerisindeyiz . İlk olarak 2015 yılında FatihOrta okulu adına İtalya, Slovakya, ispanya ve Yunanistan ile ortaklaşa gerçekleştirdiğimiz projemizin okulumuza ve eğitim anlayışımıza bir çok katma değer kattığını görünce ikinci projeyi yapmaya karar verdik.İkincisini gerçekleştirdiğimiz bu proje ile öğrenci ve öğretmenlerimizin eğitime bakış açısını dünyadaki eğitim sisteminin nasıl yürüdüğünü eksik ve fazlalıklarımızın neler olduğunu yakından görme inceleme uygulama fırsatını okulumuz öğrenci ve öğretmenlerimize sunduk.
İkincisini yaptığımız LET´S PLAY AND LEARN TOGETHER adlı projemizin 1. Projemiz olan Let’SSaveTheLife On Our planet adlı projemizden farkı 4-12yaş öğrenci hareketliliği olmasıdır. Bu yaş grubundaki öğrencilerin okullardaki klasik ve geleneksel yöntemlerle, klasik sınıflarda ve masalarda ezbere dayalı bilgilerin olması artık çağımız eğitim sistemi ve yöntemiyle bağdaşmadığını öngörmenin yanında öğrencilerin sosyal ağlardan kitle iletişim araçlarından ve diğer olumsuz etmenlerden etkileniyor olmaları bizleri bu tür projelerin yapılmasının faydalı olacağı yönünde etkiledi. Bu tip projelerde dünyanın ortak dili olarak kabul edilen ingilizce lisanının hem oyun oynayarak hem de CLIL yöntemini kullanarak (CLIL: Content and Language IntegratedLesson) Finlandiyalı eğitimci David Marsh tarafından bulunmuş bir öğretim yöntemidir. Uygulanışı şu şekilde olmaktadır. Branş dersleri öğretimi sırasında anadilin ve yabancı dilin birlikte kullanılmasına dayanıyor. Burada anlatılmak istenen yabancı dil kullanımı bütün dersi İngilizce anlatmak değil burada ders anlatılırken bazı terimleri İngilizce söylemek ve direktiflerin bir kısmını İngilizce vermek gibi… (amacı konuyu ve İngilizceyi aynı anda çocuklara öğretmek.) Avrupa komisyonu bu metodu destekliyor . Çünkü CLIL sayesinde ikinci bir dil öğrenmek kolaylaşıyor. Dil bilmek demek de farklı kültürden insanlarla daha kolay diyalog kurmak demek oluyor haliyle ) İngilizce ve diğer ortak ülkelerin dillerini öğrenmek için proje ortaklarımız ile eğlenceli oyunlar, bilmeceler, şarkılar, danslar, tekerlemeler ve resimler kullanarak daha kolay ve eğlenceli bir biçimde öğrenmiş oluyoruz.
Projemizin amaçlarından biride öğrencilerimizin yabancı öğrencilerle pozitif bir ilişki kurmaları tanışmaları ve etkinlikleri birlikte yapmalarıdır. Bu projede sanatsal etkinlikler bilgisayarlardauygulanan teknolojik araçlar dijital kamera video gibi çeşitli teknolojileri kullanıp projemizi sürdürmeye çalışacağız. Bu etkinlikler yapılırken ortak anlaşma dili olan İngilizceyi CLIL Yöntemini kullanarak karşılıklı deneyimlerden yola çıkarak kendi okulumuzda uygulamakve öğrencilerimizin faydalanmasını sağlamaktır. Bunların yanında dezavantajlı öğrenciler kendi okullarında proje faaliyetlerine katılarak farklı etkinliklerde yer alacak bu sayede yabancı dilleri, bilgisayar kullanımları olumlu yönde gelişim sağlamaları hedeflenmektedir. Bunlardan farklı olarak en önemli gördüğümüz mali imkanları el vermeyen ve yurt dışına çıkma imkanı olmayan dezavantajlı öğrencilerin proje hareketlilikleriyle yurt dışına çıkıp çok faydalı tecrübeler kazanmaları sağlanacaktır.
Projemizin finansal kaynağı T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı aracılığı ile Türkiye Ulusal Ajans tarafından sağlanmaktadır. Sunulan bu imkanlardan Arnavutköy ilçemizde bulunan diğer eğitim kurumlarımızın da faydalanabilmesi adına Arnavutköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından organizasyonu yapılan koordinatörlüğü Arnavutköy Fatih Ortaokulu Müdürü Recep TOSUNCUK ‘ta olan AB Projeleri kapsamında Fatihİlkokulu öğretmeni Ali KARAASLAN tarafından süreç ile ilgili bilgilendirme toplantıları yapılmış olup halen bu süreç devam etmektedir.
RECEP TOSUNCUK
FATİH ORTAOKULU MÜDÜRÜ